شناسهٔ خبر: 174355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۹ هکتار اراضی ملی در تنگک سوم شهر بوشهر

رفع اراضی تنگک سوم شهر بوشهر فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین خواری و رفع تصرف ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در کوی تنگ سوم در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سرهنگ رضا جعفری فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی راه و شهرسازی بوشهر اظهار کرد: یک فقره زمین خواری به متراژ ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در کوی تنگ سوم در شهر بوشهر کشف و رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی راه و شهرسازی بوشهر طرح مقابله با زمین‌خواران و تصرف اراضی ملی و دولتی را در اولویت برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: با اجرای این نوع طرح‌ها با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف غیرقانونی جلوگیری و پیشگیری می‌شود.

جعفری افزود: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با سازماندهی نیروهای در اختیار خود ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری نسبت به رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: پس از بررسی‌های دقیق و میدانی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که فردی به صورت غیر قانونی با دیوار کشی در اراضی ملی، اقدام به تصرف ۹ هزار مترمربع از اراضی دولتی در شهر بوشهر واقع در کوی تنگ سوم کرده است.

جعفری ارزش زمین‌های رفع تصرف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان اقتصادی ۹ میلیارد ریال عنوان کرده و خاطرنشان کرد: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند. پس از دریافت گزارش‌های مردمی در کمترین زمان اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند.